Utförsäkrade ljuger om sina upplevelser enligt den Moderata riksdagsledamoten Jan Ericson.

Mycket får man läsa på sociala medier, men vissa saker låter så korkade så man inte vet om personer skämtar eller är seriös. Tyvärr så är den moderata riksdagsledamoten Jan Ericson seriös. Han hävdar alltså att utförsäkrade ljuger om sina upplevelser i media. 

ImageImage

 

Det som också är intressant är att han efter att jag poängterat detta kommenterade skärmdumpen såhär:

Image

 

Ett försök till pudel? Eller så vet han inte vad han själv skriver. 

En riksdagsledamot bör inte tveka på ögonvittnens ord och upplevelser och kalla dessa för lögnare. 

Det ska inte en riksdagsledamot göra. Punkt slut. 

3 kommentarer on “Utförsäkrade ljuger om sina upplevelser enligt den Moderata riksdagsledamoten Jan Ericson.”

  1. Jan Ericson skriver:

    Jag tycker det är utmärkt att markus mattila ger mina twitterinlägg spridning. Det är dags att en gång för alla avliva myten om att cancersjuka tvingas söka jobb. Det är inte så, och det finns som sagt inga belägg för att det sker. Den enda artikel som finns om detta är gammal, före det förtydligande av lagen som gjordes 2009. Efter detta finns inga belägg för att det har skett. Jag har aldrig ifrågasatt människors egna berättelser, inte helle rinfrågasatt att vissa tvingas lämna sjukföräskringen. Men jag har ifrågasatt att cancersjuka människor ”kastas ur sjukförsäkringen och tvingas söka jobb” och jag står för detta. INGEN har kunnat ge ett enda verkligt exempel om att det har hänt. Den ”berättelse” som valsar runt i media är påhittad. Samma berättelse förekommer i olika delar av landet, med en kvinna som har olika namn och bor på olika ställen, men historien är i övrigt identisk. Och ingen har träffat henne! Detta avslöjades av SvD nyligen. Den som har ett verkligt exempel på någon som är under behandling för cancer och tvingas söka jobb får gärna förmedla en kontakt med mig. Jag har bett om det på twitter vid ett otal tillfällen, men INGEN har återkommit. Nu får Markus Mattila chansen – ge mig ett exempel, ETT enda exempel, så lovar jag att ändra åsikt sedan. Borde inte vara så svårt om markus Mattilla VET att detta är ett utbrett problem. Så kom igen nu!

    Jan Ericson, riksdagsledamot (M)


Kommentera

