Regeringens familjemodell för beräkning av kostnader med sänkt Jobbskatteavdrag

blå strecket

Jag precis som många andra har blivit bombarderade av Alliansens skrämselpropaganda gör vad som händer om oppositionen får makten 2014 och dessas löften om sänkta jobbskatteavdrag går igenom.

Jag bad därför att få del av beräkningsmodellen för att se hur regeringen ställt upp specifikationen. Jag kommer här inledningsvis redogöra för de vitala delarna av rapporten, men jag kommer också att bifoga rapporten i sin helhet på slutet.

Familjen består av en man, en kvinna och deras två barn. Barnens åldrar tas ej upp så jag har antagit dessa till 5 och 10 år för att få en liten spridning på kostnaden för dessa.

Familjen äger två fastigheter, ett hus i Gävle med taxervärde 2 000 000kr och ett fritidshus med taxervärdet 700 000kr

Familjen äger också två bilar som de färdas i vardera 2500mil/år alltså 5000 mil totalt.

Vidare företar sig familjen en reda årligen till Turkiet, ej specificerad ort…

View original post 2 007 fler ord

Kommentera

