Centerpolitiker pedofil-anklagar Stefan Löfven på sociala medier!

Det här är nog det märkligaste blogginlägget jag någonsin har och kommer(?) att skriva.

En intressant diskussion har brytit ut på Twitter där Mikael Andersson (C), förtroendevald kommunpolitiker i Tingsryd och nominerad till EP-valet har gjort en lång rad av hutlösa och verklighetsfrånvända uttalanden om Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven:

centerföreträdare

 

Diskussionen är helt enkelt för lång för att kunna lägga in allt men det har nu tagit en helt annan vändning:

center

 

Detta är ett allvarligt problem att företrädare för ett regeringsparti sitter och sprider falska anklagelser om att Stefan Löfven är pedofil och att samtidigt hävda att jag har sagt det.

Vad ska partiet centralt göra åt dessa anklagelser?

9 kommentarer on “Centerpolitiker pedofil-anklagar Stefan Löfven på sociala medier!”

  1. Kent Karlsson skriver:

    Anmäl den idioten! Har träffat några folkpartister från Tingsryd och då kom Mikael Anderssons namn upp och de hade inte något snällt att säga om Mikael, tvärtom!
    Läser ibland hans blogg och han verkar drivas av ett stort hat mot socialdemokrater i allmänhet och Stefan Löfven i synnerhet!
    Nu har han gått alldeles för långt, det här är ju förtal så jag hoppas Stefan Löfven anmäler honom!

  2. Sophie skriver:

    Polisanmäl honom! Grovt förtal är högst allvarligt och olagligt. Dessutom, att använda ditt namn är väll en typ av urkundsförfalskning eller nått liknande? C borde dessutom seriöst överväga om de ska ha någon som är så pass oseriös på lönelistan.

  3. Ronny skriver:

    Nu förstår man verkligen konsekvenserna av att man lade nera alla ”Dårhus” i Sverige. De behövs ju inte längre för alla patienter har tydligen flyttats till Centerpartiet i Tingsryd.

  4. Johan skriver:

    Anmäl honom! hemska lögner kan skapa falska rykten och folk har ofta inte vett nog att kolla upp fakta!

  5. Lena Nockert skriver:

    Minns Palme-hatet och hur det slutade.

    Detta måste stoppas så fort som möjligt. Jag kan tänka mig att det pågår förtal i slutna rum och att en stolle nu gått för långt och skriver fria fantasier offentligt. Detta måste tas på stort allvar!

  6. Lars skriver:

    Ja Tingsrydsmannen är en underlig figur,jag har debatterat med honom tidigare i någon av hans bloggar.Ja jag kan bara instämma med att han drivs av ett Sossehat

  7. Patrik skriver:

    🙂 Gratis reklam för SD’s valarbete!

  8. Roger skriver:

    Nu känner inte jag Stefan Löfven personligen, så jag skulle aldrig uttala mig om att jag skulle ~veta varifrån detta utspel kommer ifrån. Däremot ser jag det som väldigt underligt om Hr Mikael Andersson skulle suttit på någon som helst insikt i Löfvens sex preferenser; OM Andersson hade någon insikt som var värd att ha, skulle jag utgå ifrån att ett telefonsamtal till polisen skulle varit det forum han valde att sprida det, och låtit bli twitter.

    Jag är väldigt besviken här, och ser med armod mot framtiden om det finns politiker som kan hamna i riksdag eller regering som inte drar sig från att försöka sprida rykten om att någon skulle vara för pedofili på sociala medier. Oavsett om anklagelserna är sanna eller inte (är dom sanna, skulle jag vilja polisen hade en chans att påbörja en undersökning innan det läcker ut i media och ger personen en chans att börja tömma sin hårddisk).

    Jag hoppas att denna ordväxling på twitter snarare är resultatet av att någon hackat Anderssons twitter konto; Om inte så tycker jag han ska anmälas för förtal.


Kommentera

