Jag kommer ALLTID att försvara de fackliga rättigheterna och kollektivavtalen trots att jag tvingas resa med Ryanair.

Nu kommer folk att kalla mig hycklare men jag måste verkligen säga det här:

Jag tycker inte att Ryanair borde ha rätt att flyga och deras syn på fackföreningsrörelsen är horribel! Det är en syn som jag ALDRIG någonsin kommer ställa mig bakom. ALDRIG!

”Varför reser du med Ryanair då om du nu tycker så illa om dem?” Kommer vissa att fråga:

Jag och mitt kompisgäng som skall åka till Kreta hade en diskussion över vart vi skulle åka och vi hittade en lågpris-hemsida och vi började planera. Sen fick jag höra att det var Ryanair och då ville jag dra mig ur av ovanstående skäl. Blev dock senare övertalad att åka med iaf. Att jag reser med Ryanair är verkligen ett undantag.

”Varför lever inte som du lär?” Kommer vissa att fråga.

Jag vill gärna träffa den socialdemokrat, eller vilken politiskt engagerad som till 100% lever upp till det ens parti står för och det man propagerar för. Måste en socialdemokrat endast och enbart handla på Konsum, tanka bilen på OKQ8 (gärna med biobränsle eftersom vi ska tänka på miljön, ha vårat bankkonto på Swedbank osv osv.

Jag försöker dagligen göra medvetna konsumentval, försöker att alltid i största möjliga mån konsumera saker från företag med kollektivavtal. Men ibland så är man illa tvungen att avvika från sin ”oskrivna regel” med hänsyn till sin privatekonomi.

Alla har inte råd att resa med dyra charterbolag, då tycker jag inte att man skall förbjuda låginkomsttagare att resa utomlands endast och enbart med ”argumentet” att jag hycklar.

Reser jag ensam så kommer jag ALLTID att välja något annat flygbolag än Ryanair. Det kommer aldrig vara ett förstahandsval att resa med nämnda flygbolag.

Ryanair är ett vidrigt bolag och det kommer det alltid vara i mina ögon.

//Tack för mig

Kommentera

