Fas 3 deltagare tvingades jobba heltid för 2800 kr/månaden

Det finns många som säger att Fas 3-deltagare gör viktiga arbetsuppgifter. Ja, det finns undantag där Fas 3-deltagare för ordinarie arbetsuppgifter, men då ska väl dessa personer få en skälig lön för sitt arbete och inte bidrag från försäkringskassan?

Skämtteckning45

Följande text har delats drygt 15.000 ggr på Facebook och jag hoppas att den har öppnat ögonen hos många:

Namnlös

 

Så här skriver personen:

”Jag är fas 3:a och gick gratis heltidsanställd inom vården. Jobbade och slet och gjorde samma uppgifter som ordinarie personal, för 2800 kr i månaden som ersättning för f-kassan. Jag tvingades jobba röda dagar och långa helger utan lön för annars hotades jag med indragen ersättning. Och min lyxiga ersättning på 2800 kr kunde jag inte leva utan…. jag behandlades som skit och hade inte ens råd att ha med mig lunch till jobb. Fick gå svimfärdig och illamående hela dagarna och kvällarna fyra månader i sträck. Fick jag något ut av denna praktiken? Min underbara sysselsättning?

Ja jag lärde mig att du inte är värd ett skit som människa om du är arbetslös enligt en moderat, och att jag lika bra kunde dö för jag hade inget människovärde mer.

Jag fick inte gå på min morfars begravning för af sa att jag inte fick ledigt från min fas 3 plats dom behövde mig där, hade för lite folk. ”Då borde jag ju få betalt också, om jag ska gå som ordinarie” ja kunde ju jag fet glömma. Gör det eller va utan ersättning. Alltid samma jävla nazihot. Jag fick till och med gå och vara handledare till en ny tjej, fast jag knappt kommit in i rutinerna själv.

 

Att tvingas arbeta för existensminimum och inte kunna köpa mat är INGEN arbetslinje som Moderaterna försöker få det att framstå som. Det är en medveten fattigdomslinje som ska göra välställda ännu mer rika och de fattiga mer desperata och fattiga.

Fas 3 är ingen arbetsmarknadsåtgärd, det ska kallas vid sitt riktiga namn. 

Det är slavarbete. Punkt slut. 

2 kommentarer on “Fas 3 deltagare tvingades jobba heltid för 2800 kr/månaden”

  1. Sara skriver:

    Antar att du fick jobb där sen då ?
    Eller var du bara en obetald vikarie dom tjänade pengar på ?
    Vad gör du i dag ?
    Jag skulle vilja veta vad alla dessa fas 3 personer gör efter fas 3?
    Skjälv är jag inne på min 4:e fas 3 omgång ?
    Man blir utskriven för att sen bli inskriven igen och igen ,varför ?


Kommentera

