Almedalen – opinionsbildarnas Peace&Love

Jag har aldrig varit en festivalmänniska. Har varken besökt Sweden Rock, Hultsfred eller Peace&Love. Det har aldrig varit min grej.

Almedalen däremot är en helt annan historia. Det är för mig som ett kollo/festival för politiska nördar, ungdomspolitiker, pr-nissar, journalister, Niklas Svensson och partiledare. Många skulle nog kalla detta spektakel för ett PR-jippo – en firmafest för alla sveriges politiker och makthavare. För mig är Almedalen så mycket mer än lobbyister och Rosévin.

För mig är Almedalen ett ställe där man under avslappnade former kan umgås och diskutera viktiga samhällsfrågor med folk av helt olika politiska uppfattningar. Det är absolut ingen ovanlighet att man ena sekunden har lyssnat på ett tal av Fredrik Reinfeldt för att någon timme senare umgås och ha roligt med MUF:are.

 

Kommentera

