Moderatbloggare bakom: ”Mosa Mattila pakt”.

Människor har olika åsikter, det är bra. Så ska det vara i en öppen och transparent nation som Sverige. Att det finns officiella och inofficiella sammansvärjningar med bloggare som har samma grundläggande värderingar har jag inget emot. Men när åsikter byts ut mot systematisk kritik och hån mot mig som Socialdemokrat men också som person. Då har det gått för långt.

Har fått veta av en bekant som är Moderat som blev tillfrågad av en grupp partivänner att ingå i en ”pakt” där huvudsyftet var/är att kritisera mig. Om det handlar om mig som person eller mina åsikter fick jag inte veta. Personen i fråga tackade nej. Vilket hedrar hen.

För personens säkerhet så har jag valt att hålla hen anonym. På hens begäran.

Dem personer det handlar om är bland annat: Thomas Böhlmark, Edvin Alam och Fredrik Antonsson. Detta var alltså i November 2012 så jag vet inte om det har tillkommit fler.

Thomas Böhlmark hamnade förövrigt i rampljuset tidigare i höstas när han skrev en kränkande tweet om Nalin Pekgul, tidigare ordförande för (S)-kvinnor. Vilket i slutändan kostade honom sin tjänst som ansvarig för Moderaterna på sociala medier.

Det har stormat lite kring Thomas Böhlmarks uttalande.

Det har stormade lite kring Thomas Böhlmarks uttalande i höstas.

Som sagt, har inget emot att folk har en annan politisk åsikt än jag. Det kan jag ta. Men när det kommer till att systematiskt attackera mig i grupp och i samma veva likställer mina åsikter som partiets officiella hållning så är det bara ohederligt.

Vad gäller åsikter och värderingar så kan man verkligen ifrågasätta Fredrik Antonssons kvinnosyn som minst sagt hör hemma på 50-talet.

Som sagt, folk får ha sina åsikter. Men när det ska behövas en organiserad pakt för att kritisera en(!) politisk motståndare.

Då undrar jag om det är på gränsen till mobbing?

Kommentera

