F-kassans krav: Är du dödssjuk, visa intyg på när du ska dö.

Detta blir ett väldigt snabbt blogginlägg, men detta slog ned som en bomb i mitt FB-flöde. Jag tror bilden nedan säger än 1000 ord.

Är du dödssjuk? Ge F-kassan ett intyg på när du ska dö.

Är du dödssjuk? Ge F-kassan ett intyg på när du ska dö.

Den svenska sjukförsäkringen är helt åt helvete. Det har den varit sedan Alliansen tog makten 2006. Den svenska sjukförsäkringen har alltså nått till den punkt då en dödssjuk ska behöva visa intyg på när dödsdagen skall inträffa.

Jag är tom på ord. Jag vet ärligt inte vad jag ska säga. 

Förutom att Alliansen ska bort från makten. Den saken är klar. 

 

 

2 kommentarer on “F-kassans krav: Är du dödssjuk, visa intyg på när du ska dö.”

  1. Förlåt mig, men jag vill komma med ett påpekande. Det är INTE Alliansens fel att en tjänsteman på FK ställer ett idiotiskt krav.

    Självklart skall Ung Cancer ha sjukpenning. Men så länge det sitter empatilösa tjänstemän, som helt utan att ställas till svars, kan ta sådana idiotiska beslut, är det inte av någon betydelse om vi har en Alliansregering, eller en röd/grön sådan.

    Det är dags att återinföra tjänstemanne ansvar, så att de som tar likartade beslut kan ställas till svars inför domstol.

  2. T Lindholm skriver:

    Ett sådant här grovt Klavertramp går inte längre äns att kalla för ett misstag eller missförstånd, som Försäkringskassan försöker att göra i DN…!


Kommentera

