Socialdemokraternas framtidskontrakt ger mig en tro på framtiden

Socialdemokraterna ger mig framtidshopp.

Socialdemokraterna ger mig framtidshopp.

Känner mig verkligen glad över att få vara en del av socialdemokratin. Efter att ha läst lite av Framtidskontraktet så är jag övertygad över att vi kommer ta över makten.
Dock så är jag medveten över att det kommer bli en ganska hård debatt om vinster i välfärden som jag ser fram emot, jag hoppas att vi kommer till ett beslut där vi förbjuder vinstuttag och inför någon typ av investeringskrav på det eventuella överskott som kan uppstå i välfärdsföretag.

Här är ett smakprov från Framtidskontraktet om klimatpolitiken:

Vi socialdemokrater känner tillförsikt eftersom vi har genomfört stora samhällsförändringar tidigare. Vi ledde omställningen från Fattigsverige till välfärdsland. Vi ska klara klimatomställningen på samma sätt.
20 En aktiv klimatpolitik är en politik för framtidens jobb och därmed för framtidens välfärd. Investeringar i ny effektiv miljö- och klimatvänlig teknik stärker företagens konkurrenskraft, skapar nya företag och innebär ökad potential för handel och exportintäkter. Genom att Sverige går före i omställningen kan våra företagare bli världsledande i att utveckla den teknik och miljöprofil som världen efterfrågar i kampen mot klimatförändringarna.

Mot en framtidsinriktad och optimistiskt socialdemokratiskt arbetareparti står en handfallen och passiv regering, vars enda åtgärder mot arbetslösheten är Fas 3, fler låglönejobb, sämre anställningstrygghet och en urholkad A-kassa.

Vi har högre ambitioner än så för Sverige.

One Comment on “Socialdemokraternas framtidskontrakt ger mig en tro på framtiden”

  1. […] Andra som skrivit: Johan Westerholm, Peter Johansson, Peter Högberg, Martin Moberg, Daniel Långström, Markus Mattila […]


Kommentera

