Varselvågen har drabbat min familj

Varselvågen har för mig känts som något avlägset, något som man har sett rapporterats om på Nyheterna. Har verkligen lidit med de familjer som har drabbats av dessa beklagliga besked.

Idag fick jag veta hur det känns då en familjemedlem till mig fick besked om att arbetsplatsen hon jobbar på lägger ner hela sin verksamhet och skall flytta den till Växjö. Detta kom självklart som en oerhörd shock för mig och saken är den att hon är snart i pensionsåldern så från företagens sida så kommer hon vara ganska svåranställd med tanke på att hon har åldern emot sig.

Politiskt sett så är det hemst beklagligt att Anders Borg inte har gått med på en höjning av A-kassan. Lönerna har ökat i Sverige men A-kassan har legat på samma nivå sedan många många år tillbaka. Det är oacceptabelt, speciellt i osäkra ekonomiska tider som nu.

Då undrar man om sänkningen av A-kassan har varit medveten. Det tror jag verkligen.

 

Kommentera

