Funderar på att lämna SSU och istället fokusera på partiet.

Som titeln lyder så har jag länge gått och funderat på om jag ska dra ner på engagemanget i SSU och istället fokusera på att bli mer aktiv i partiet. Jag inser att går jag ur SSU så kommer jag missa alla roliga kampanjer och läger såsom Vallägret 2014 samt alla roliga kurser.

Men faktum kvarstår, jag har varit medlem i SSU sedan valrörelsen 2006 och det börjar märkas, har tackvare SSU fått ett brett kontaktnät inom förbundet och det har öppnat många dörrar för mig. Men jag känner ändå att partiengagemanget börjar brinna mer och mer för jag vill verkligen göra allt jag kan i min arbetarekommun för att säkerställa en valvinst i både kyrkovalet, EP-valet och de allmänna valen.

Som sagt, jag har inte beslutat helt hur jag vill göra.

Kommer säkert ha skäl att återkomma till detta i framtiden.

Kommentera

