Moderaterna kommer använda sig av ”negative-campaigning”.

Kent Persson trasslar till det igen.

Kent Persson (M) är ju inte direkt känd för vältänkta uttalanden. Idag var det dags igen. Moderaterna lanserade sin valstrategi på en pressträff vilket i sig låter väldigt märkligt. Detta skrev Dagens Opinion idag:

”Mer dörrknackning, en webbpanel med 90 000 panelister och aktiva besök hos personer som påverkas av Socialdemokraternas politiska förslag. Det är några av nyheterna i valstrategin, som Moderateras strateg Per Schlingmann och partisekreterare Kent Persson presenterade idag.”

Intressant, så taktiken är att inte prata om sin egen politik och istället fokusera på vilka det är som kommer ”råka illa” ut av Socialdemokratisk politik.

”En ny och vikigt del är att aktivt uppsöka människor som påverkas av socialdemokraternas politik.

– Vår ambition är möta alla som påverkas, säger Kent Persson.
Han kan tänka sig att besöka personal på McDonalds och diskutera vad en höjnings av restaurangmomsen kan göra eller personer som jobbar på rot- och rut-företag.
Är inte det aggressivt?
– Politik handlar om att tydliggöra konflikter.
Politik för mig handlar verkligen inte om att tydliggöra konflikter, politik handlar om att vilja. Att göra samhällsförändringar. Att ha visioner. Samtidigt som han nu har meddelat att (M) strategi är att försöka synliggöra Socialdemokratins brister så säger han följande längre ner i intervjun:
Kent Persson avvisar idéer om att Moderaterna har tagit intryck av Sverigedemokraternas senaste framgångar i opinionen.

Vi förhåller oss inte till andra partier. Vi förhåller oss till samhällsutmaningar.
Inser dem inte att dem talar emot sig själva?

 

Annonser

One Comment on “Moderaterna kommer använda sig av ”negative-campaigning”.”

  1. Lassalle skriver:

    Det är nog ingen tillfällighet att Karl Rove står på Moderaternas lönelista.
    Trixandet har många dimensioner i Moderaternas pseudovärld.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s