Abrahamsson duckar för källkritikfrågor?

Abrahamsson (M) duckar för frågor om källkritik.

yasmineelrafie

Idag kallade den tidigare opinionsjournalisten Maria Abrahamsson journalisterna Johan Persson och Martin Schibbye för ”två marxister som avskyr regeringen Reinfeldt” på sin blogg. Jag tänker inte ge mig in i den uppenbara diskussionen som exempelvis Abrahamssons alliansvänner redan fört – att ens politiska hemvist är irrelevant här. Jag går inte heller in i politiska diskussioner utan enbart medierelaterade.  Därför vill jag  istället ifrågasätta hur Maria Abrahamsson så tvärsäkert kan påstå sig ha koll på Martins och Johans åsikter. De har nämligen mig veterligen inte varit ute och kampanjat politiskt för liknande åsikter. (Det enda jag överhuvudtaget hittar är att Martin för länge sedan var redaktör för tidningen Rebell, vilket vore ett guilt by association av typen ”K.G Bergström var en gång i tiden med i MUF, han måste avsky socialdemokrater”). Däremot har sådana obekräftade ”sanningar”, ungefär som ”klappturk”, florerat i vissa kretsar på nätet. Jag gick därför in på Maria Abrahamssons blogg och frågade henne vad hon hade för källa. Såhär…

View original post 46 fler ord

Kommentera

