Väljarna bestämmer vilka som ska regera 2014

Lars Beckman har bombaderat mig om vilka (S) ska regera med vid en valvinst och mitt svar blev ungefär som följande:

Jag ser inte det som realistiskt som det ser ut idag att gå in i ett samarbete med
(MP) och (V). Socialdemokraterna kommer med största sannolikhet gå till val som
ett enskilt parti och söka mandat för en Socialdemokratisk regering.

Jag tror även att (MP) och (V) kommer att söka mandat som egna partier med egna valmanifest och budgetmotioner.

Blockpolitiken håller på att ta död på svensk politik så därför ser jag att (S) söker mandat och går till val som ett enskilt parti.
Sen är frågan, vad skulle hända om (C) och (KD) åker ur riksdagen?

Då raserar hela Alliansbygget.

Kommentera

